Dávání drobných dárků při nejrůznějších příležitostech se stalo běžnou praxí mnoha firem. K těmto příležitostem patří například výročí vstupu firmy na trh (především kulaté), nebo otevření nové prodejny.

Tyto dárky se obvykle skládají z laciných, avšak stále využitelných předmětů, jako jsou tužky, propisky či klíčenky. Avšak někdy se management rozhodne, že do tohoto typu propagace alokuje více zdrojů. Pak dostaneme poněkud dražší zboží.

kontakty1

Příkladem mohou být reklamní trička. Obvykle se jedná o obyčejná bavlněná trika s designem, který má upoutat pozornost zákazníka a se zakomponovaným logem dané firmy. Ve většině případů nejsou rozdávána zadarmo (i když i zde jsou výjimky, především na akcích s předem daným počtem účastníků), ale člověk si je musí koupit.

Tady si můžeme říci, že je divné, že bychom si je měli kupovat. Avšak výrobní náklady jsou tak velké, že se v naprosté většině případů rozdávání nevyplatí. Důvodem ke koupi pak bývá design, který je na něm vyveden.

Je však třeba také počítat s tím, že jsou obvykle vyrobena z toho nejlevnějšího, tedy ne příliš kvalitního materiálu. Počítejte tedy s tím, že vám při pravidelném nošení dlouho nevydrží.

Také technika potisku nebývá zrovna dobrá, a tak se může stát, že po několika vypráních z toho budete mít jen obyčejné, jednobarevné tričko. Zda se vám i pak bude líbit, je už jiná otázka.

mikina2

Problém s nošením může být také morální. Skutečně chceme propagovat onu firmu? Protože přesně to nošením onoho trička na veřejnosti děláme. Pokud jsme za něj navíc zaplatili, pak jsme de facto zaplatili za to, že jim můžeme dělat reklamu. Zda vám tento fakt vadí, či nikoliv, si musí říci už každý sám.

Avšak, jak již bylo řečeno, nejedná se o předměty, které by vydržely bez poškození dlouhá léta. Věřte, že ani při nejlepší péči jej neudržíte v dobré kondici dlouho. Zda se jeho koupě vyplatí, si už musí říct každý sám.